Monday, 7 November 2011

Aku berjumpe dengannye Part 2

 Assalamualaikum and hi everyone. First of all, I think I want to apologize kerana dah lame tak buat post baru. Ni  adalah kerana terlampau sibuk dengan kerja dan studies.maklumlah dah digelar sebagai pasca siswazah.hahaha..

Ok,Sambungan daripade cerite hari tu..
Selepas kene denda je depan budak tu aku terus berase malu sampai tiap2 kali masuk kelas je akan mengelakkan diri daripade die..(*aku ni segan sikit nak bergaul dengan budak-budak baik lagi pandai ni..maklumlah,aku nikan agak nakal sedikit..)


Jadi bermacam-macam bendelah yang aku buat untuk mengelakkan diri aku daripade bergaul dengan die dan daripade dipandang olehnya..Sampai bercakap dengan die dalam kelas pun tak pernahlah senang cerite..Bukannye aku benci die,tapi die tu kadang2 pendiam sikit sampai adelah kawan baik aku ni mengatekan die ni seorang yang sombong dan bajet bagus..So,untuk tidak mengeruhkan keadaan aku pun katelah kat kawan aku tu mungkin die mengambil mase kot nak biasekan diri untuk bergaul dengan orang kampung macam kite ni..Diekan asalnye orang bandar.Mestilah rase kekok tibe-tibe je tersumbat kat tempat pendalaman yang mase ni line Maxis dengan Digi pon kosong bar lagi..(*kalau nak pakai line pon kene panjat pokok durian ataupun bukit-bukit berdekatan untuk mendapatkan line yang hanye bernilai satu bar..tulah nak kol suare tersekat-sekat tu)

Kalau korang tak tau.Nilah permandangan di Johol..Sebuah daerah kecil di Negeri Sembilan.
                                                   

Sungai Johol..Tempat aku pernah bermandi manda..


                                         

Yang ade pon line celcom.Tupon due bar je line.(menyedihkan kan?tapi aku redha dan bersyukur dilahirkan di tempat serba kekurangan ni)..Lainlah macam bandar yang mempunyai kemudahan yang banyak..Tulah sebab die masih tak dapat sesuaikan diri tu..lebih-lebih kitorang ni memang care pergaulan agak kasar sedikit.Bukan sebab kitorang kasar,cume care bergaul je..hehehehe..

Akhirnye kawan aku pon faham dan sampailah suatu hari die pon jatuh cinte kat si minah bandar ni..sampai jadi giler bayang..Aku pon dapat tau citer ni pon dari kawan2 aku yang lain..Die tak citer pon kat aku walaupon kitorang ni boleh dikire agak rapat gaklah..kononnye die takot aku ni kacau line dielah apelah.

.Padahal mule2 aku tak kisah pon die nak suke ke ape ke..Asalkan tak libatkan aku sudah sebab aku ni memang nak mengelakkan diri dari perempuan tu..Iyelah,hari pertame die masuk dah tau dah sape samseng kelas yang kene dende tak buat kerje Math punye pasal..hahahahahahaha..setiap kali aku teringat balik kenangan-kenangan lame ni aku mesti tersenyum atau tergelak terbahak-bahak sorang2 sampai suatu hari tu mak aku kate:Buang tabiat ko dik?senyum-senyum sorang-sorang macam orang gilo..udah le tu..cepat tolong mak ni siram pokok bunge ni!      Malu lak aku dibuatnye..hahahaahaha..(aku tengah ketawe sorang2 ni)
Akan Bersambung
Kampung Padang Jual..Ni kampung aku..


6 comments:

Dhia BellamiZam said...

ok tao lah sign board tu kt depan umah awk ye adik..huhuh

Megat Khudri said...

shh..nanti orang tau nanti kak..hahaha

OddbloggerNarcs said...

aku suke giler pic kamu itu! ^^

Megat Khudri said...

thanks kak ^_^

Dhia BellamiZam said...

oppss..shhuutt..terlepas plak.huhu

senpai said...

hahaha...lawa part MATH tu...hehehe...nway ok saya udah sampai tmpt mu kudri..its the best of the best..teringin pegi lagi..:D